Veckan som gått

Till slut lyckades vi på juldagen ta oss igenom snöovädret och vidare ut till min familj på landet. Väl där hade vi en lugn och mysig helg tills vi alla blev magsjuka. Vi lyckades iaf varva varandra ganska bra så att vi kunde passa upp på varandra emellanåt. Idag är första dagen på denna vecka som jag känner mig ganska ok. Alltså blev det ingen nyårsafton värd att visa upp i bilder.. Tre rätters middagen gick i stöpet då ingen skulle orka det jag tänkt (chevre som bas) men dock slängde jag ihopa ett köttfat med rostbiff, ananas, sparris, mandariner, physalis osv med potatisgrating, bea sås och rödvinssås till. Till efterrätt gjorde jag en mousse på mörkchokladmousse i botten och vitchokladmousse ovanpå samt en klick passionsfrukt på det. Kände själv inte för att äta men för de andras skull så fick jag ju genomföra min planerade middag. Oh ja visst ja, som aprtitretare gjorde jag baconinlindade dadlar till min moder (bara hon som gillar´t och som var frisk nog för nåt extra).
Det nya året skålades inte in i skumpa som vanligt utan vi satt och kollade på nya Harry Potter och tittade ut istället. Tur vi har väggar av glas därute =) Och minuterna efter det pangat färdigt så somnade jag. Tjoho. Och den fina klänningen jag köpt mig hängde så fint kvar på galjen och jag struttade istället runt i leggings o oversizetröja. Mys men inte enligt planerna!
Nu hoppas jag på ett år fyllt av roligheter, härligheter, spontanitet och nya bekantskaper att avsluta detta år med! Haha ja nu går jag händelserna i förväg men jag har en ljus syn på detta år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0